Archivo para Miércoles, 28 de junio de 2017

Algunos valores para juegos TU como funciones de particiones

SEMINARIO DEL DOCTORADO DE ESTADÍSTICA, OPTIMIZACIÓN Y MATEMÁTICA APLICADA. CURSO 2016-2017

Título: Algunos valores para juegos TU como funciones de particiones

Ponentes: Gloria Fiestras-Janeiro (Universidad de Vigo)

Fecha: Martes 18 de julio de 2017 a las 12:30 horas

Lugar: Sala de seminarios, Edificio Torretamarit, Universidad Miguel Hernández (Campus de Elche)

Resumen:

Los juegos TU como funciones de particiones son estructuras apropiadas para modelizar las ganancias/costes de una coalición teniendo en cuenta como se organizan el resto de los jugadores. En esta charla revisaremos algunos valores propuestos en la literatura, centrándonos en sus propiedades. En particular, revisaremos el valor de Myerson (Myerson 1977), el valor de Bolger (Bolger 1989), el valor libre de externalidades (de Clippel y Serrano 2008; Do and Norde 2007) y el valor de McQuillin (2009)

Categories: Sin categoría Tags:

Miércoles, 28 de junio de 2017 Sin comentarios

Título: Measuring Productivity Change Accounting for Adjustment Costs: Evidence from the Food Industry in the European Union

Ponentes: Magdalena Kapelko (Wroclaw University of Economics, Institute of Applied Mathematics, Department of Logistics)

Fecha: Martes 11 de julio de 2017 a las 10:00 horas

Resumen:

This paper extends the measurement of dynamic productivity change over time to provide its full decomposition into economically meaningful components in the Data Envelopment Analysis framework. The dynamic approach accounts for dynamics of production decisions via adjustment costs and is visualized as a dynamic Luenberger productivity change indicator. The paper also estimates the dynamic productivity change and its components for a large dataset of European food companies from 2004 till 2012, grouped into Eastern, Southern, and Western regions. The study reveals three main results. First, the overall trend of dynamic technical regress and positive dynamic technical inefficiency change across almost all regions and sectors was found. Second, some differences for this general pattern were found for the bakery industry and for Eastern European firms. Thirdly, there are also some remarkable changes in indicators observed during the periods related to the financial crisis and the volatility of agricultural commodity prices.

Categories: Sin categoría Tags:

Miércoles, 28 de junio de 2017 Sin comentarios